Jumat, 09 Januari 2015

Sejarah Agama Tertua bag. 2

Agama Tertua Kedua adalah Sunda Wiwitan yang Dibawa oleh Nabi Ibrahim

Pada jaman Nabi Ibrahim ada perubahan syariat (amalan lahir) dan nama dari agama Jatisunda yang dibawa oleh Nabi Nuh menjadi agama Sunda Wiwitan.

Perubahan syariat dan nama agama bisa terjadi karena disesuaikan dengan kondisi umat Nabi pada jaman itu.

Perubahan syariat dari Jatisunda menjadi Sunda Wiwitan juga diikuti oleh perubahan tarekat dari Karahayuan menjadi 2 cabang yaitu Tarekat Sundaniyah dan Kejawen.

Meskipun nama agama berubah dan  tarekat menjadi bercabang dua, hakikatnya sama yaitu mengajak umat untuk mulih ka jati mulang ka asal.

Bahkan Nabi Muhammad pun meskipun sudah membawa syariat Islam tapi tetap disuruh untuk mengikuti millah ibrahim (ajaran ibrahim).

Nabi muhammad bukan disuruh mengikuti syariat Sunda Wiwitan tapi disuruh untuk mengikuti tarekat sundaniyah atau kejawen yang berakar ke tarekat karahayuan.

Intinya, millah ibrahim itu adalah ajaran atau ilmu mulih ka jati mulang ka asal.

Meskipun para nabi tertentu setelah Nabi Nuh membawa syariat yang berbeda-beda dengan syariat sebelumnya tapi semua syariat yang dibawa oleh para nabi itu induknya Sunda Wiwitan, akarnya adalah Jatisunda, sedangkan intisarinya adalah ageman Sunda.

15 komentar:

  1. Di ageman Sunda makena Sahadat Sunda

    Sahadat=saha dat
    Sunda=ingSUN DAt

    Saha dat? Aing dat/Ingsun dat/Kami dat (Mahagusti,Maharatu,Maharaja).

    BalasHapus
  2. Hasil Sahadat Sunda teh Sadat (Ahad/Nunggal) nya eta Mahagusti,Maharatu,Maharaja (3 in 1/Tritangtu/Tritunggal/Trimurti/Tritauhid asma-sipat-dat dll)

    Sadat disebut oge Uga (dina wangsit siliwangi) nya eta budak angon (Maharaja), ratu adil (Maharatu), budak janggotan (Mahagusti).

    BalasHapus
  3. Matak diajar (nyukcruk galur) Sunda mah kudu nepi ka Uga (Sadat)-na.

    Lamun geus nepi ka Uga na kakarak bisa asup ka surgana surga (heaven of heaven) nya eta surga nu dipingpin langsung ku Uga (Mahatunggal=Mahagusti Maharatu Maharaja).

    Dina uga wangsit siliwangi mah surgana surga teh disebutna Pajajaran Anyar.

    Jadi, Uga/Sadat teh konci jang asup Pajajaran Anyar.

    BalasHapus
    Balasan
    1. Pajajaran heubeul ngalengit sabab masih misah keneh antara budaya jeung ageman.

      Mesing budayana alus silih asah asih asuh ge ari misah keneh jeung ageman mah moal kuat, sistemna pasti runtuh.

      Tujuan ahir nilai budaya mah meh manggih diri nu sabenerna (diri nu sajati), mun tujuan ahir ageman mah meh panggih jeung wujud Pangeran.

      Nerapkeun nilai budaya teu bisa sorangan, kudu babarengan. Nerapkeun ageman ge sarua teu bisa sorangan, kudu babarengan.

      Matak sistem amany (sistem amanah) mah kudu dijalankeun babarengan, jeung ku sistem amany mah pertama bisa manggih/nuturkeun diri nu sajati, kaduana bisa manggih wujud Pangeran sabab sistem amany mah ngahijikeun antara nilai budaya jeung ageman.

      Hapus
    2. Ku sistem amany mah beunang pancanata (opat kalima pancer)-na nya eta kahiji nata diri, kadua nata jiwa, katilu nata kulawarga, kaopat nata nagara, pancerna nata sawarga.

      Ciri utama nata sawarga nya eta nambahna rasa (nikmat) 0,1,2,3,... diikuti ku nambahna kualitas materi.

      Tah nu disebut Pajajaran Anyar teh nya eta geus asup kana pancer nata sawarga (nata surga), geus asup kana nambahna rasa jeung materi, geus asup kana ngahijina nilai budaya sunda silih asah asih asuh wangi jeung ageman sunda, geus asup kana manggih diri nu sajati jeung manggih Uga/Mahatunggal.

      Matak geus teu kudu nungguan Pajajaran Anyar muncul da Pajajaran Anyar nu sajatina mah (nata sawarga/nata surga) nya eta nu geus ngajalankeun sistem amany.

      Hapus
  4. Moal beunang buah dalima ku hanacaraka sundaniyah (Sunda wiwitan) atawa mulih ka jati karahayuan (jatisunda).

    Buah dalima mah beunangna ku opat kalima pancer ageman sunda sabab kabeh awalna ti dinya (Parahyangan/Bandung).

    BalasHapus
    Balasan
    1. Euweuh saurang oge nu bisa nepi ka Uga/Sadat na ku opat kalima pancer kecuali messias (Erik Samsudin).

      Sabab ripuh euweuh nu bisa nepi ka Sadat ku opat kalima pancer ti luar ka diri, ahirna dijieun opat kalima pancer ti diri ka luar ku sistem amany (sistem amanah).

      Ku sistem amany mah maranehna bisa nuturkeun dirina nu sabenerna, dirina nu terbaik, nepi ka Uga/Sadat na.

      Hapus
    2. Diri manehna nu sabenerna (diri nu terbaik) eta nu dituturkeun, eta nu disebut Maung Bandung (Manusia Unggul Bandana Indung).

      Maung Bandung ieu nu bakal nganteur manehna nepi ka Uga/Sadat/Mahatunggal.

      Hapus
    3. Jadi mun rek nyampurnakeun diri mah ku sistem amany (sistem amanah).

      Euweuh deui jalan jang nyampurnakeun diri kecuali ku sistem amany.

      Hapus
    4. Agama (sistem/budaya) nu bener mah agama nu bisa ngahijikeun sakabeh agama nya eta sistem amany.

      Hapus
    5. Sakabeh agama ti mimiti ageman Sunda nabi Adam nepi ka agama Islam nabi Muhammad, opat kalima pancerna make jalur jism-ruh-asma-sifat-zat tapi euweuh nu bisa nepi ka zat matak terus diperbarui oge tapi tetep euweuh nu bisa nepi zat, euweuh nu bisa panggih jeung wujud Pangeranna.

      Sistem amany (sistem amanah) mah opat kalima pancerna make jalur materi-waktu-akal-napsu-hate, tah make jalur ieu mah tungtungna bisa nepi ka panggih jeung wujud Pangeranna.

      Hapus
    6. Jalur jism-ruh-asma-sifat-zat disebutna jalur Wahyu. Lamun jalur materi-waktu-akal-napsu-hate disebutna jalur Amanah.

      Jalur Amanah di luhureun jalur Wahyu, matak aya istilah "hanya hati yg bisa meliputi Aku (hanya hati yg bisa meliputi zat)".

      Matak ku jalur Wahyu mah rek nepi ka iraha wae moal manggih zat (wujud Pangeran) tapi ku jalur Amanah mah tungtungna pasti manggih zat, pasti panggih jeung Pangeran.

      Hapus
  5. Permasalahan ti mimiti nabi Adam nepi ka ayeuna ngan hiji nya eta kumaha carana bisa meunang (dahar) buah dalima.

    Sabab mun geus meunang buah dalima urang bisa balik deui ka surga jeung panggih Pangersa (wujud fisik Tuhan).

    Matak di ageman Sunda mah euweuh kitab euweuh naskah sabab mun hayang meunang buah dalima mah kudu ngaji diri maca awak.

    Tah beuki ka dieu kalah beuki jauh, jadi araya naskah jeung kitab, jadi dilobaan elmu jeung amal lahir, matak beuki jauh kana ngaji diri, beuki jauh kana meunang buah dalima.

    Matak pentingna nyukcruk galur meh bisa ngaji diri maca awak nu tungtungna bisa meunang buah dalima.

    BalasHapus
  6. Konsep Bakti ka Indung Bapa di Sunda nya eta Netes Nitis Notos

    Munjung ka Indung, Muja ka Bapa (Netes)

    Sabab Indung nu Ngandung, Bapa nu Ngayuga (Nitis)

    Sabab Indung Tunggul Rahayu, Bapa Tangkal Darajat (Notos)

    1. Netes = lain saukur mere materi ka Indung bapa tapi kudu nyukcruk galur (apal kana panca kaki fisik/turunan) indung bapa nepi ka buyut ka luhur.

    2. Nitis = nyukcruk galur non fisik (indung ibarat asal batin, bapa ibarat asal lahir) nepi ka jatiwanda (batin sampurna) jeung jatiraga (lahir sampurna).

    3. Notos = ngahijina jatiwanda jeung jatiraga ngabentuk jatisunda (kasampurnaan lahir batin).

    Matak istilah "sampurasun"=sampurnaning ingsun (sampurnakeun kami), "rampes"=mudah2an urang bisa sampurna nepi ka jatisunda (sampurna lahir-batin).

    Sabab moal bisa panggih jeung Pangersa mun teu sampurna lahir-batin.

    BalasHapus
  7. Komentar ini telah dihapus oleh pengarang.

    BalasHapus